-
Informace
Informace
Program zájezdu
Program zájezdu:
1. den ODLET Z PRAHY
Odlet do Ushuaii přes Buenos Aires.
2. den BUENOS AIRES - USHUAIA
Přílet do Buenos Aires, odlet do Ushuaii. Nocleh v Ushuaii.
3. den USHUAIA
Snídaně. Možnost návštěvy národního parku Tierra del Fuego, nalodění na expediční loď a plavba průlivem Beagle směrem na jih.
4. – 5. den DRAKEŮV PRŮLIV
Plavba přes Drakeův průliv. Během celé plavby probíhá na lodi populárně odborný program s polárnickou tematikou (přednášky, filmy, videoprojekce, odborné komentáře k navštíveným lokalitám, procesům, historii). Možno také pozorovat mořské ptactvo – několik druhů albatrosa (mezi nimi také největší létavý pták na světě albatros stěhovavý) či buřňáka.
6. - 10. den ANTARKTIDA
Plavba podél Antarktického poloostrova k hranici ledového příkrovu. Antarktický poloostrov je nejdostupnější, ale také nejscéničtější částí Antarktidy s hojnou faunou a horskými scenériemi s ledovci. Návštěvy lokalit Cuverville Island, Paradise Bay s plavbou na zodiacích mezi bizarními ledovými krami a ostře vyřezanými fjordy, Neko Harbour, ostrov Danco Island, který byl také v hledáčku pro českou výzkumnou stanici, jež nakonec stojí na Rossově ostrově. Zde pravidelně vychovávají své mladé dravé chaluhy. Během výsadku lze spatřit tučňáky uzdičkové, tuleně krabožravého a Wedellova. Jedinečným zážitkem je Port Lockroy s koloniemi tučňáků a britskou výzkumnou stanicí. Původně velrybářská základna, později vojenský strategický bod a konečně vědecká stanice byla v roce 1962 opuštěna a slouží dnes jako autentická ukázka života na bílém kontinentu. Její minulost připomínají vybělené velrybí kosti i předměty každodenní potřeby. Nachází se tu také poštovní úřad Jejího Veličenstva, který jako jediný nabízí možnost zaslání pohlednice se známkou Antarktidy. Plavba pokračuje skrze úchvatný průliv Lemaire s výsadkem na ostrovech Petermann Island a Pleneau Island, kde žijí kolonie tučňáků koroužkových a kormoránů modrookých. Dramatický průliv Neumayer nás přivede k ostrovům Melchior Islands s mohutnými ledovci a výskytem tuleňů krabožravých a leopardích. V celé oblasti se samozřejmě hojně vyskytují různé druhy velryb.
11. - 12. den DRAKEŮV PRŮLIV
Plavba na sever Drakeovým průlivem.
13. den USHUAIA - BUENOS AIRES
Vylodění v Ushuaii, přelet do Buenos Aires. Nocleh v Buenos Aires.
14. den BUENOS AIRES
Prohlídka města, kde se zrodilo světoznámé tango, včetně ústředního náměstí Plaza de Mayo s katedrálou a prezidentským palácem, který díky své narůžovělé barvě dostal přezdívku Casa Rosada, nejširší ulice světa Avenidy de 9 Julio s Obeliskem republiky, budovou Opery a luxusní pěší nákupní zóny Avenidy de Florida. Nocleh v Buenos Aires.
15. den BUENOS AIRES
Snídaně. Volný den v Buenos Aires, večer představení argentinského tanga s večeří v národním stylu.
16. den BUENOS AIRES - PRAHA
Odlet z Buenos Aires.
17. den PŘÍLET DO PRAHY
TYPICKÝ DEN NA PALUBĚ:
Den začíná budíčkem a snídaní v lodní jídelně. Předchozího večera se koná stručný nástin dnešního programu, písemný itinerář obdržíte od kapitána před snídaní přímo do Vaší kajuty. Po snídani se obvykle koná odborná přednáška k programu, poté následuje první vylodění toho dne pomocí člunů Zodiac. Jedno vylodění trvá obvykle 2 – 4 hodiny. Po návratu na palubu následuje krátká siesta a oběd. Po obědě se koná obvykle druhé vylodění, případně je možno pozorovat scenérii podél plavební trasy, tu a tam tuleně na kře či velryby na otevřeném moři. Po večeři je možno uchýlit se do baru, lodní knihovny, či díky polárnímu dni dále pozorovat antarktickou scenérii. Případně se může konat další vylodění na pevninu.
LOĎ PLANCIUS
Loď Plancius byla postavena pro výzkumné účely Holandského královského námořnictva v roce 1976 pod jménem Tydeman. Po dosloužení jako vědecké plavidlo prošla loď v letech 2006 -2009 nákladnou kompletní rekonstrukcí, tak aby splňovala všechny současné technické i bezpečnostní normy a zároveň vyhovovala expedičnímu charakteru zájezdu. Všechny kajuty mají příslušenství, většina dvoulůžkových kabin je vybavena palandami.
Společné prostory
: salon s barem a knihovnou z něhož je výborný výhled na scenérie na trase, restaurace, která slouží také jako přednáškový sál, na venkovních palubách lodi lze rovněž pohodlně vychutnávat přírodní krásy po trase
Technická data lodě:
Délka 89 m, šířka 14,5 m, ponor 5 m, výtlak 3.175 t, pohon – 3 kombinované elektro-dieselové motory, max. rychlost 12 uzlů, ledoborná klasifikace 1D Posádka – cca. 30 osob (dle obsazení), cestující – 112 Podnebí Po Trase: Buenos Aires – únorové teploty se pohybují v rozmezí 20°C až 30°C, vlhkost vzduchu je poměrně vysoká. Noční teploty mohou klesat pod 20°C. Ushuaia – typické únorové počasí je větrné, teploty v rozmezí 5°C až 10°C. Antarktický poloostrov: v únoru bývá sucho a chladno s teplotami mezi –5°C až –10°C, avšak mohou vyšplhat i k 0°C, výjimečně i výše. Jasné počasí může být proloženo sněhovými přeháňkami, oblačností a podobně. Proměnlivost počasí je značná.
Poznámka: Vzhledem k expedičnímu charakteru cesty je program orientační a konkrétní trasa, její části nebo její pořadí se může měnit na základě aktuálních povětrnostních, ledových a jiných podmínek. Rozhodující slovo má vždy kapitán lodi.
CENA ZÁJEZDU ZAHRNUJE
leteckou přepravu Praha - Buenos Aires - Ushuaia a zpět letištní a přístavní taxy lodní dopravu dle itineráře lodi na Plancius/Ortelius ubytování v kajutě Twin Private (malé okno) a plnou penzí 3 noclehy v Buenos Aires se snídaní v hotelu 4* 1 nocleh v Ushuaii v hotelu 4* se snídaní program v Buenos Aires
CENA ZÁJEZDU NEZAHRNUJE
spropitné, fakultativní výlety a českého průvodce